Birliğin organları şunlardır:
1- Birlik Meclisi
2- Birlik Encümeni
3- Birlik Başkanı
Birlik meclisinin kuruluşu:
Birlik meclisi, birliğin karar organıdır ve birlik üyesi mahalli idarelerin belediye başkanları, birliğin doğal üyesidir.
Birlik meclisinde bunların dışında doğal üye bulunmaz. Meclis üye sayısına doğal üyeler de dâhildir. Belediye Başkanları birlik meclisinde kendilerini temsil etmek üzere meclis üyelerinden birisine yetki verebilir. Doğal üyeler dışında; üye mahalli idarelerin meclislerinin üye sayısı 12'ye kadar olan (12 dahil) kısmı için 1 asil, 12 üyenin üzerindeki her 10 üye için 1 asil, 5 üyeye kadar olan kesirler dikkate alınmadan gizli oyla seçilecek asil üyeyle, doğal üye belediye başkanlarından oluşur. Ayrıca, İlçelerde bulunan Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan turizm belgeli konaklama tesisleri ve deniz turizmi tesislerinin kendi aralarından seçeceği üye sayısı da üye mahalli idarenin seçeceği meclis üye sayısıyla aynı olacaktır. Asil üye sayısının yarısı kadar yedek üye seçilir.
Turizm Bölgesinde, Kültür ve Turizm Bakanlığından turizm belgeli konaklama tesislerinin ve deniz turizmi tesislerinin üyelerinin belirtilen sayıdan az olması durumunda meclise mevcut olan tesis üyeleri katılır. Meclis üye tamsayısı bu şekilde belirlenir.
Üye mahalli idarelerden herhangi birinin birlik meclisindeki asil üyeliklerinde boşalma olursa, birlik başkanı o mahalli idarenin yedek üyelerini göreve çağırır. Çağrılacak yedek üye kalmadığı takdirde üye mahalli idarelerin meclisleri, ilk toplantılarında yedek üye seçimi yapar.
Birlik meclisinde yer alacak olan turizm belgeli konaklama tesislerinin ve deniz turizmi temsilcilerinin kendi aralarından seçeceği üyenin seçimi gizli oyla, belediye meclis üyeliğine seçilme şartlarını taşımak kaydıyla, üye ilçe belediyenin Encümeninin gözetiminde yapılır.
Birlik meclisinin seçilmiş üyelerinin görev süresi, mahalli idare seçimleri ile sona erer.
Belediye başkanlığı ve belediye meclisi üyeliğini kaybedenler, birlik meclisi üyeliğini de kaybetmiş sayılırlar.
Meclisin görev ve yetkileri:
a) Yatırım plânı ve çalışma programını görüşmek ve kabul etmek.
b) Bütçe ve kesin hesabı kabul etmek, bütçede kurumsal kodlama yapılan birimler ile fonksiyonel sınıflandırmanın birinci düzeyleri arasında aktarma yapmak.
c) Borçlanmaya karar vermek.
d) Taşınmaz mal alımına, satımına, kiralanmasına ve takasına karar vermek.
e) Birlik tarafından yürütülecek hizmetler için uygulanacak ücret tarifesini belirlemek.
f) Şartlı bağışları kabul etmek.
g) Dava konusu olan ve miktarı iki bin Türk Lirasından on bin Türk Lirasına kadar birlik alacaklarının sulhen halline karar vermek.
h) Birlik yatırımlarının yap-işlet veya yap-işlet-devret modeli ile yapılmasına karar vermek.
i) Birlik başkanlık divanını, birlik encümen üyelerini ve meclis ihtisas komisyonu üyelerini seçmek.
j) Birlik teşkilâtına ait birimlerin kurulmasına karar vermek.
k) Birlik tüzüğünde öngörülmesi halinde tüzük değişikliğini kabul etmek.
l) Birlik tarafından çıkarılacak yönetmelikleri kabul etmek.
m) Birlik başkanıyla birlik encümeni arasındaki anlaşmazlıkları karara bağlamak.
Birlik encümeninin oluşumu:
Birlik encümeni, birlik başkanı ve meclisin kendi üyeleri arasında bir yıl için seçeceği 4 üye olmak üzere toplam 5 üyeden oluşur. Encümen seçimleri dönem başı toplantısında ve gizli oyla meclis üyeleri arasından yapılır. Görev süresi dolan kişiler yeniden seçilebilir.
Encümen üyelerinden en az biri turizm sektörü temsilcisi, diğer üyeler farklı mahalli idarelerden seçilecektir. Encümen üyeliği seçimlerinde, 2 yedek üye seçimi de yapılır.
Birlik başkanı encümenin de başkanıdır. Başkanın bulunmadığı hallerde bu görev başkanın görevlendirmesi durumunda birlik müdürü veya görevlendireceği encümen üyelerinin biri tarafından yürütülür.
Herhangi bir sebeple yıl içinde seçilen birlik encümeni dönem başına kadar görev yapar. Birlik meclisi üyeliği son erenlerin birlik encümen üyeliği de sona erer.
Encümenin görev ve yetkileri:
a) Yatırım plânı ve çalışma programı ile bütçe ve kesin hesabı inceleyip birlik meclisine görüş bildirmek.
b) Kamulaştırma işlemlerinin gerektirdiği kamu yararı kararını almak.
c) Öngörülmeyen giderler ödeneğinin harcama yerlerini belirlemek.
d) Bütçede fonksiyonel sınıflandırmanın ikinci düzeyleri arasında aktarma yapmak.
e) Kanunlarda öngörülen cezaları vermek.
f) İki bin Yeni Türk Lirasına kadar olan davaların sulhen halline karar vermek.
g) Taşınmaz mal alımına, satımına, kiralanmasına ve takasına ilişkin meclis kararlarını uygulamak.
Birlik başkanı:
Birlik meclisi, birliğin kuruluşundan veya mahalli idareler genel seçim sonuçlarının ilanından itibaren ilk toplantısında diğer başkanlık divanı üyeleri ile birlikte iki yıl için birlik başkanını seçer. İki yılın sonunda diğer başkanlık divanı üyeleri gibi birlik başkanını da ilk genel seçimlere kadar görev yapmak üzere tüzüğün 10 uncu maddesindeki usullere göre seçer.
Birlik başkanı bulunmadığı zaman Başkanın görevlendireceği Birlik Müdürü veya görevlendireceği encümen üyelerinden biri Başkanlık görevini yürütür.
Birlik başkanının görev ve yetkileri:
a) Birliği yönetmek ve birliğin hak ve menfaatlerini korumak.
b) Yatırım plânı ve çalışma programı ile bütçeyi ve kesin hesabı hazırlamak, uygulamak, izlemek, değerlendirmek ve bunlarla ilgili olarak hazırlayacağı yıllık faaliyet raporunu meclise sunmak.
c) Birliği temsil etmek veya vekil tayin etmek.
d) Birlik meclisine ve birlik encümenine başkanlık etmek.
e) Birliğin taşınır ve taşınmaz mallarını idare etmek.
f) Birliğin gelir ve alacaklarını takip ve tahsil etmek.
g) Yetkili organların kararını almak şartıyla sözleşme yapmak.
h) Birlik Meclisi ve birlik encümeni kararlarını uygulamak.
i) Birlik Meclisi ve birlik encümeninin yetkisi dışında kalan diğer ödenek aktarmalarını yapmak.
j) Birlik personelini atamak.
k) Birliği denetlemek.
l) Şartsız bağışları kabul etmek.
m) Kanunlarla birliğe verilen ve birlik meclisi veya birlik encümeni kararını gerektirmeyen görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak.
Birliğimizin görevli memurunun olmaması; atama işlemlerin 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili yönetmelikler ile Bakanlar Kurulunca belirlenen Norm Kadro Esas ve Usullerine, Kamu Görevlilerine İlk Defa Atanacaklara İlişkin Yönetmelik hükümlerine tabi olması ve uzun zaman alması; ayrıca Birliğin kurumsallaşma yapısının kısa sürede oluşturulabilmesi, Birlik faaliyetlerinin de aksamadan gördürülmesi açısından; 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu uyarınca, Birliğimizin üyesi mahalli idare personellerinden görevlendirme yapılmıştır. Birliğimiz personelleri görevlerini layıkıyla yaparak, Birliğin aktif hale gelmesini sağlamışlar ve başarılı çalışmalara imza atmışlardır.
BİRLİĞİN KURUMSAL YAPISI